Solen lyser

Tja!

Vad händer?:)
Själv så åt man nyss. Idag så har man vart lite spring från lektionerna. haha. Dock värt det. Jag trodde jag skulle till sjukhuset först vi 3, men då ringer morsan och säger att jag ska dit 2. Så drog från skolan vid 20 över. Skulle åka buss, menjag blev lite lurad av mig själv. Ja, när jag var där så kolla hon mitt andra öga och hur jag såg men inte hur stygnen var eller nått. Trodde det var det hon skulle göra men icket det. När jag for så träffade jag Pikke så gick med han hem till Öjebyn för det är så fint väder.  Sen när man kom hem har det inte hänt så mycket. Ska kolla hur jag ska göra min jäkla bro på 10 pappers ark, den ska hålla 3 hg. Jobbit.  



Oshit 
Hot om massaker på Strömbacka
 
Hot om massaker på Strömbacka PITEÅ  Strömbackaskolan hotas av en massaker. En okänd person känner sig mobbad av både lärare och elever. "Jag ska ta min farsas hagelgevär och skjuta så många som möjligt innan jag tar mitt eget liv", skriver han eller hon på ett internetforum.
Hotet publicerades på internetforumet Fragbite klockan 8.39 i förmiddags. Personen skriver under rubriken "nu jävlar ska de få!" och meddelandet lyder ordagrant "jag är så trött nu på skolan! jag har varit mobbad igenom så många år av både lärare och elever och nu är det dags att ge igen! jag tänker imornn tisdag 16/3 -10, gå i strömbackaskolan och ta min farsas hagelgevär och skjuta så många som möjligt innan jag tar mitt eget liv!".
Största allvar
Polisen tar hotet på fullaste allvar och för en diskussion med skolledningen om hur man ska agera.
- Vi har upprättat en anmälan om olaga hot mot grupp. IT-avdelningen forskar vidare med hjälp av personal på Strömbacka och vi får se vad vi hinner komma fram till under kvällen, säger kriminalinspektör Lennart Hallberg vid Pitepolisen.
Förhör med elever och andra berörda har hållits för att fastställa hotbilden. Om ingen misstänks grips under kvällen ska ytterligare åtgärder vidtas.
- Då måste vi vara på plats på Strömbackaskolan i morgon, det finns inte mycket annat att göra, säger Hallberg.
Meddelandet har tagits bort under dagen och det är oklart hur länge det låg ute på internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0